Rondreis Thailand & Laos

Chiamg Saen

Hallo allemaal,

Maandag ochtend weer op het zadel. Een vlakke route waar we Leo weer ontmoet hebben. Die was driftig op zoek naar een grensovergang want zijn visum zou verlopen. De mist trekt langzaam op maar het prachtige uitzicht laat op zich wachten. Er zijn hier erg veel honden die aan de kant van de weg slapen. Soms ook letterlijk midden op de weg. Zij zijn meer met elkaar bezig dan met ons. Heel soms lopen ze achter je aan en dan moet je dus niet steeds harder gaan fietsen. We maken geen geluid, zijn niet bang en stappen eventueel af aan de andere kant van de fiets. Dan is er al snel geen lol meer aan. Dit is ons pas een keer gebeurd.

Er zijn ook veel kippen op en rond de weg. Die schieten alle kanten op.

We rijden nu veel door rijstvelden en zwaaien wel naar de mensen maar contact is er nu even niet. Behalve als we een yoghurt kopen uit een koelkast waar er heel veel van staan hier. We kijken eerst of er yoghurt in de koelkast staat, dan welke yoghurt het grootst is dan welke kleur het minst eng is (soms heb je yoghurt met bruine bonen erin....).

We letten niet op de houdbaarheidsdatum. Anders krijg je wellicht niets te eten zijn we bang.

Deze mensen in die kleine winkels spreken geen Engels dus het blijft bij een begroeting.

Aangekomen in Mae Sai hebben we overnacht in een hotel. Mae Sai was eigenlijk een grote markt. Allemaal kraampjes, net Koninginnedag. Ik heb een nieuwe broek gekocht omdat mijn zadel zwart had afgegeven op mijn beige broek... Heb mijn zadel nu maar voorzien van een douchemuts (ziet er net echt uit) en mijn nieuwe broek blijft netjes.

Dinsdag zijn we aangekomen in de Gouden Driehoek, de grens tussen Thailand, Laos en Myanmar (Birma). Daar ook het opium museum bekeken. Weet nu eindelijk hoe je dat maakt en dat dit de grondstof is voor morfine en heroïne. Voor Maya een hoed gekocht. Hopelijk gaat dat helpen tegen de warmte.

Dat hadden we niet moeten doen want het ging spontaan regenen. Eigenlijk best goed nieuws want dan valt de vuiligheid uit de lucht en wordt het uitzicht weer beter.

We overnachten nu in Chiang Saen. Wederom in een zeer net hotel.

Groetjes,

Maya & E-J

Mam en Henny

Dank voor de kaart uit ChiangMai! Heeft er 1 week overgedaan!In die week zijn jullie naar de Gouden Driehoek gefietst! Gaan jullie nu op de slow boat,richting Laos? Zijn benieuwd of er op die boot ook verbinding is met jullie,via de blog!Leuke foto's weer! Goede fiets of vaartocht! Liefs Mam en Henny