Rondreis Thailand & Laos

Chiang Khong

Hallo allemaal,

Woensdag weinig fiets kilometers gemaakt want we voelden ons niet zo lekker. Zijn aan het bijkomen in een bungalow met uitzicht op de Mekong. Morgen gaan we verder naar Chiang Khong om vandaar met de boot naar Luang Prabang te varen.

Eerst leek dit een tegenvaller maar het (eigenlijk best dure) resort werd steeds leuker / vreemder.

We werden netjes ontvangen met wat water en mochten bijkomen onder een afdakje langs de Mekong. Ook werd er gezorgd voor Norit.

Zo kwamen we er langzaam weer bovenop.

Aan de aankleding van het resort werd nog volop gewerkt en naast de Thaise eigenaar waren er nog twee Australiërs aanwezig.

De relatie tussen beide bleef onduidelijk. De Thai was zeer trots op wat er gemaakt was en raakte niet uitgepraat over de mogelijkheden die hij te bieden had. Eco tuin, puur gefilterd water uit een bron, folders waren gemaakt en nu nog veel gasten nodig.

We kregen 50% korting op de prijs (okay net te doen nu).

's Avonds samen gegeten en dat was gezellig. Daarna een "wensballon" opgelaten om de kwade gedachte kwijt te raken. Natuurlijk werden er ook kaarsjes gebrand en een gebedje gedaan.

In de nacht heeft het hard geregend en gestormd en dus hebben we nu mooi uitzicht.

Na het ontbijt kregen we bananen en mochten we een T-shirt uitkiezen met allerlei Buddah opdrukken. We hebben een mooie uitgezocht van een jonge olifant die geluk brengt in je leven. Eens kijken of dat werkt.

Vandaag nogal wat heuvels beklommen en dus ook mooie uitzichten gehad over de Mekong. We zijn nu in Chiang Khong en gaan morgen Laos in op zoek naar een slowboat die ons in twee dagen via Pak Beng naar Luang Prabang gaat brengen. Ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

Groetjes ,

Maya & E-J