Rondreis Thailand & Laos

De voorbereiding

Hallo allemaal,

De voorbereidingen zijn in volle gang en de zenuwen beginnen te komen.
Maya & Ernst-Jan hebben weer iets leuks bedacht….

Na ons avontuur deze zomer “met de fiets naar Rome” moest er dit jaar een nieuwe uitdaging gezocht worden.
De blog heeft het tijdens deze reis opgegeven maar wij niet. We zijn uiteindelijk in Rome aangekomen, met de fietsen op het St Pietersplein! Tot nu toe was dit onze mooiste tocht.

Alle oude reisverhalen op de blog zijn verloren gegaan en dus beginnen we weer van voor af aan.

Vanwege goede verhalen van fietsreizigers onderweg besloten we om ons op Azië te oriënteren.
Het fietsen daar schijnt erg mooi te zijn en de mensen daar zijn erg vriendelijk. Voor ons een duik in het diepe want erg veel ervaring met niet Europese landen hebben we niet…

Belangrijkste keus was georganiseerd reizen of individueel reizen. Wij hebben besloten om individueel een georganiseerde reis te gaan maken

Sealed
. Dat kan bij AWOL (Asian Way Of Live).
De vliegreis wordt door AWOL geboekt en de transfer naar het eerste hotel is geregeld.
Daarna ga we een beschreven route volgen. Dat doe je individueel. Aan het eind is er weer een hotel geregeld en een transfer naar het vliegveld plus vliegreis. Van AWOL hebben we ook landen informatie gekregen waarmee we ons kunnen voorbereiden. Uiteindelijk zullen we 26 dagen samen door Thailand en Laos fietsen. Totaal, inclusief reizen, zijn we vier weken weg.

Op dit moment zijn we druk met alle voorbereidingen. Dat zijn allerlei zaken die gedaan moeten worden zoals het uitzoeken van een klamboe en muggenspray, het lezen van de Lonely Planet, het in kaart brengen van bezienswaardigheden, het intekenen van de beschreven route in de GPS, inentingen halen bij de GGD, EHBO en gereedschapsset uitbreiden qua inhoud, pasfoto’s regelen voor visa’s en verder gewoon er mee bezig zijn in je hoofd.

Van fysieke training komt dit jaar niet veel terecht. Het is wat koud en we begrijpen eigenlijk zelf niet meer hoe we zo debiel konden zijn om drie jaar geleden ’s avonds met een temperatuur van rond het vriespunt een rondje Gooi meer te draaien. Gelukkig hebben we komende vakantie maar een gemiddelde afstand per dag van 50km en een maximale afstand van 90km. We hebben dus besloten dat Azië onze training gaat zijn voor latere fietstochten dit jaar.

De fietstocht die we gaan maken start in Noord Thailand (in Chiang Mai) en brengt ons via de Gouden driehoek (grensgebied Myanmar/Birma, Thailand en Laos) naar de Mekong. Via een slowboat reis van twee dagen over de Mekong komen we in Laos (Luang Prabang). Daar fietsen we zuidwaarts naar Vientiane de hoofdstad van Laos. Dan steken we de grens naar Thailand weer over en gaan naar Udon Thani vanwaar we weer naar huis vliegen.

De globale route kun je zien onder de tab Kaart op deze blog.
We nemen onze eigen fietsen mee dus die worden (net zoals wij) ge-upgrade van Europa-fietsen naar Wereld-fietsen.

We gaan jullie op de hoogte houden (zover dat lukt) via deze blog, je hoort nog van ons!

Groetjes,

Maya & Ernst-Jan

Paul en Ans

Als de voorbereiding jullie teveel wordt, willen we jullie wel helpen. Wij zitten toch in de buurt van Thailand, en willen best voor jullie de route wel fietsen. Wij hebben nu 5,5 weken Cambodja en Vietnam erop zitten. Nog maar 1 weekje, dus geen enkel probleem om voor jullie te fietsen. Chúc m?ng t? Vi?t Nam

Maya & Ernst-Jan

We gaan deze echt zelf rijden hoor! Door jullie enthousiaste kaart en reactie zijn we juist aangestoken en krijgen we er nog meer zin in. Veel plezier in de laatste etappes!

Ma-Pa.

Volgen jullie graag bij voorbereiding en reis!!!

Henk&Alien Biemond

Dat wordt weer een spannend avontuur. Jullie hebben de juiste leeftijd, spirit en durf.

Mam en Henny

Hallo M en EJ,Ook wij leven graag mee,spannend hoor,fietsen in zo'n ver werelddeel!Mogen wij jullie vernieuwde blog,doorsturen naar Caroline en Roel,die 10 jaar geleden ook in Thailand en Laos gefietst hebben? Zij waren heel enthousiast oa.over de vriendelijke mensen en het fietsen door 't mooie,toch wel redelijk vlakke landschap!We horen 't graag!Liefs Mam en Henny

Gerard en Gonnie Slokker

Wat een heerlijk vooruitzicht!
Maak er een mooie reis van en geniet ook van dit mooie land.
Veel plezier en mooie kilometers!

Mijndert en Astrid

Wat een stoere plannen hebben jullie dit jaar voor de fietstocht! Veel succes met de voorbereiding en we volgen jullie avonturen weer graag op de voet ehh pendalen!

Paul en Ans

Heel veel plezier de komende maand. Geniet ervan.

Marjolein

Ik schrijf nog even, nu lezen jullie het vast nog.
Heel veel succes en vooral veel plezier op jullie nieuwe avontuur. We lezen het wel.
Liefs van ons allen!

Monique

Een hele fijne reis en fietstocht gewenst! Geniet ook vooral tussen de kilometers door. Het zal een mooie ervaring zijn! Veel liefs van ons 4!

Monique

Een hele fijne reis gewenst. Veel fietsplezier en geniet ook tussen de kilometers door. Het zal een mooie ervaring worden waar jullie vast straks veel aan terugdenken. Veel liefs van ons 4.

Rieny en Jan

Fantastisch avontuur! Wij zijn er ook klaar voor, dus kom maar op met Jenna. En veel leuke ontmoetingen, kilometers en ervaringen gewenst !!