Rondreis Thailand & Laos

Vasana Nam Ngum resort

Hallo allemaal,

Donderdag van Kasi naar Vang Vieng gefietst. Duidelijk weer terug naar de meer bewoonde wereld. Hoewel er nu opeens overal koeien op de weg lopen. Onderweg genoten van een koude Fanta. Ook een bezoek gebracht aan de Elephant cave. Daar zou ik niet naar teruggaan. Bij wegwerkzaamheden hebben ze grote sproeiwagens die de gehele rijweg nat "gieren". Moesten twee keer goed wegduiken om niet kleddernat te worden.

Zitten nu op een balkon van een bungalow te genieten. Het ontbreekt ons aan niets. Lekker koele orange juice gehad met een broodje ei en tomaat. Vrijdag een rustdag dus vanavond kan ik mijn eerste biertje van de vakantie nemen, wordt een grote koude beer Lao.

Vrijdag dus een rustdag gehad. Was heerlijk rustig! We boffen enorm met het eten want dat is hier echt geweldig. Eigenlijk niets meer gedaan dan eten, de was, fietsonderhoud, boodschappen en puzzels oplossen.

Zaterdag 63km gereden op interval want het ging steeds bergje op en weer naar beneden. Er was blijkbaar een wielerwedstrijd want we zagen steeds wielrenners fietsen. Met auto's met sportdrankjes (waar we zo maar verlangden) en zelfs een ziekenauto. Gelukkig gingen we in tegengestelde richting anders hadden we ze steeds moeten inhalen want zij gingen lopend de berg op terwijl wij die met onze fietsen met bagage gewoon fietsend nemen. Zijn in een klein plaatsje aanbeland (Hin Heup) waar ons Point-it boekje goed van pas komt (er wordt geen woord Engels gesproken).

Zondag om 6:00 opgestaan om 50km te fietsen. We proberen de zon voor te blijven want na 13:00 of 14:00 wordt het echt heel warm. De wegen blijven slecht en erg stoffig maar we zijn nu in een mooi resort met zwembad. Dat is heerlijk verfrissend. Maandag fietsen we naar de hoofdstad van Laos, Vientiane.

Groetjes,

Maya & E-J

Mam en Henny

Nog 1 weekje doortrappen en ook genieten natuurlijk! Veel liefs,Mam en Henny

Mam en Henny

Dank hoor voor de mooie foto's weer en de 2 laatste reisverhalen! We zijn blij dat jullie weer in de,meer bewoonde wereld zijn aangekomen en weer lekker bij hebben kunnen tanken! Gegeten en gerust! Nog een goede,fijne week toegewenst!

Marjolein

Fijne paasdagen
hopelijk vandaag ook een lekker broodje ei voor jullie.
Wel een luxe voor jullie dat je niet elke dag die tent moet opzetten of koken, of is dat juist een gemis.
Veel plezier uit een zonnig Huizen

Monique

Het is toch van de gekke dat die wielrenners lopend de berg op gaan! Wat zijn dat voor mietjes? Nou wel stoer dat jullie gewoon fietsen. Hop dat de maaltijden goed blijven en de armoede weg blijft! Lijkt me heel wat relaxter. Zet hem nog ff op! Succes.

Ma&Pa

Mooie foto's!! Gelukkig kunnen jullie tussendoor ook nog eens even relaxen.Geeft moed voor de volgende km's. Succes!!