Rondreis Thailand & Laos

Vientiane

Hallo allemaal,

Maandag ontbeten aan de rivier met een broodje met spiegelei. Voor ons dus ook nog Pasen! Hier merken we niets van zon- of feestdagen. Alles lijkt altijd open te zijn. De weg was vandaag voor een groot deel in aanleg dus heel veel stof. Daarom ook stofmaskers opgedaan. Ook de eerste lekke band gehad. Eigenlijk was een eerdere reparatie van de binnenband losgelaten, waarschijnlijk door de ontstellende hitte of omdat de binnenband de vorige keer niet zo goed gerepareerd was als zou moeten....

In Vientiane een hotel geboekt en nog even in de stad gelopen. Komen we daar Leo weer tegen! Was ook net in de stad aangekomen. Wij wilden natuurlijk weten hoe hij door die bergen was gekomen. Eigenlijk een zelfde verhaal als wij, veel crackers, bananen, rijstkoeken, nootjes en water mee. Aanvullen van de water voorraad lukt wel, al het andere is moeilijk. Bovendien heeft hij ook in de tent geslapen. Belangrijk verschil is ook dat hij per dag 100km kan fietsen, wij iets meer dan de helft. Op die manier ontsnapt hij sneller uit een lastige situatie. En verder was het gewoon doorgaan zei hij. Na deze healing session voelden we ons weer helemaal OK. Hier in Vientiane is het toeristisch en dus kunnen we alles hier krijgen.

Dinsdag een dagje rondkijken in Vientiane. Twee tempels, twee overdekte markten en de "Arc de Triomph" bekeken. Verder lekker niets.

Dus ook niet zelf koken of de tent opzetten. En dat is dan wel weer super de luxe hier in Azië.

Groetjes,

Maya & E-J

Mam en Henny

Fijn om nu ook eens te lezen en....te zien,dat jullie ook kunnen genieten en ontspannen! Deze laatste dagen in Azië even tot rust komen om de laatste km's naar 't vliegveld af te kunnen leggen!Heel veel succes nog voor deze terugtocht! Veel liefs!