Rondreis Thailand & Laos

Chiang Mai

Hallo allemaal.

We zijn in Azië en de ervaringen gaan sneller dan wij jullie kunnen laten weten! Op Schiphol ging alles op rolletjes, inchecken en onze fietsen op de band bij odd-sized-luggage. Daarna ontbijtje en wachten op het vliegtuig. Vliegen met Singapore Airlines is een belevenis. Dames in mooie jurken en een warm handdoekje bij vertrek. We hadden ook de mogelijkheid om films te kijken. Dat hielp om de tijd door te komen. Twaalf uur later waren we in Singapore. Gelukkig had EJ geen last van reisziekte. Die pilletjes helpen goed! Er heerst een erg relaxed sfeertje daar. Prima geslapen in het transit hotel en fris en fruitig weer 2.5 uur vliegen naar Chiang Mai. Daar stonden de fietsen op ons te wachten. Daarna met een songtheaw (zoek die maar op Internet) naar het hotel en 's avonds direct de stad in op zoek naar eten. Dat is hier in overvloed aanwezig. Het probleem is meer wat je gaat kiezen. Het was ook avondmarkt dus erg gezellig.

Voor de tweede dag hadden we een vol programma en alles dat nodig was en meer is gelukt! We begonnen met een ontbijt en daarna hebben we de fietsen in elkaar gezet. Ze zijn nog helemaal heel en de dozen ook. Die hebben we bij het postkantoor verstuurd naar Ufon Thani ons eindpunt. Eerst met de songtheaw een prijs onderhandelen en dan met de gevouwen dozen achterin. Op het postkantoor 220 Bath betaald om twee plakken karton te versturen. De baliemedewerkers vonden ons erg vreemd.... het postkantoor was vlak naast een tempel dus die direct bekeken. Echter eerst een leuk tempelproof pakje voor Maya gekocht. Daar ontmoeten wij een tuk tuk chauffeur. Hij bracht ons voor 150 Bath langs drie tempels en vervolgens nog langs vele zilver/goud/leer/parasol/zijde/sieraden fabrieken. Het was duidelijk dat hij gesponsord werd. Het was erg leuk en hebben heel veel gezien in korte tijd.

Vanavond weer de stad in en dan gaan wij morgen fietsen.

Groetjes,

Maya & E-J

Veronique

Wat fijn dat de reis zo op rolletjes liep! Was die stress van tevoren toch nog ergens goed voor geweest.. ;)! Ik zie jullie al helemaal zitten in een tuk tuk, wat heerlijk! Succes met fietsen, en geniet ervan!!!
Kus van mij

Monique

Nou het lijkt wel op een sprookje. Het weer natuurlijk ook heerlijk warm en je kunt genieten van een maandje een ander leven. Geniet ze en een mooie tocht gewenst!

Ma & Pa.

Dank voor snelle bericht!! Heerlijk dat alles goed en vlot is verlopen. Ernst-Jan geen last van de reis is ook een pluspunt.
Nu is het dus genieten geblazen en volgens de foto's zullen jullie dat zeker doen. Een compleet andere wereld ligt open.Fantastisch!!!! Wij reizen graag mee!!!
Liefs van ons

Ernst-Jan & Maya

Jullie krijgen nog een mooie fotoserie want deze is afgekeurd..... Techniek en artistiek vermogen zijn niet altijd in balans ????

Hans en Monique

Wat een compleet andere wereld waarin jullie terecht zijn gekomen. Een goed begin van jullie reis zo te zien. Geniet van dit bijzondere land waar alles wel in een ander tempo gaat dan we hier geewens zijn.

Ta & Steef

Super om te lezen! Heel veel plezier! Wij gaan weer lekker kou kleumen in ons tentje ;) Groetjes!

Mam en Henny

Net jullie boeiende verslag gelezen(wegens drukte niet eerder ontdekt!) Wat een lange reis! Spannend in zo'n onbekend land!Morgen een goede start met jullie uitgepakte fietsen! Kijken al verlangend uit naar 't volgende verslag!( hoeveel is 1 bath waard?) Mooie foto's! Geniet van Alles!
Liefs Mam en Henny

Marlou

Klinkt als een hele goeie start van jullie Azië-reis. Geniet ervan en heel veel plezier en succes met het fietsen :-) We volgen jullie.....

Caroline Thoenes

Leuk jullie verhaal te lezen. Wij zijn zo'n 10 jaar geleden van Bangkok naar Laos gefietst, maar niet in Chiang Mai geweest.
Maar het roept weer ingeslapen herinneringen op, we pakken ons fotoboek er weer eens bij. Thailand is echt een heerliik land waar je zorgeloos kan reizen. Veel plezier nog! groeten,

Angelique

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen weer te lezen, foto's te zien en zo een beetje mee te reizen. Ik wens jullie een voorspoedige reis toe, geniet ervan. Groetjes.