Rondreis Thailand & Laos

Royal Ping garden resort

Hallo allemaal,

Dinsdag was onze eerste fietsdag. Eerst moesten wij uit Chiang Mai ontsnappen. Links rijden en de brommers als leidraad nemend kwam het helemaal goed. Het is wel chaotisch in het verkeer maar dat is in Amsterdam of Rome ook zo. Als je langzaam van baan veranderd en met de stroom mee gaat houdt men wel rekening met die vreemde snuiiters.

Er is wel veel smog in de stad en we dachten dat dit buiten de stad beter zou worden. Je kunt echter stellen dat het hier behoorlijk bewolkt is. Het is toch ook wel warm maar ook weer niet bloedheet. Volgens mij is het wel dik boven de 30 graden.

Je ziet onderweg allerlei mooie taferelen die je eigenlijk wilt fotograferen. We kunnen echter niet steeds afstappen dus veel moet in het koppie blijven hangen.

De kleuren zijn mooi (fel groene rijst velden en bananenbomen), de mensen die op het veld werken passen daar dan weer bij met kleurige hoeden en zo.

Het kopen van vier bananen is ook een werkje. Aan de weg zie je een hele zak met overrijpe gele banaantjes. Die willen we hebben. ...

Jullie willen vier zakken? Nee vier bananen. Na minuten is het zover en wordt er een nieuw zakje gepakt. Nee we eten ze hier meteen op! En wat kost dat dan? We hebben het muntgeld laten zien en zij hebben een mooie munt gekozen! En verder ging de reis weer langs nog meer tempels een giga fiets en het huis van de vier biggetjes (zie foto). Die wonen dus in Thailand. Hier hebben ze blijkbaar geen wolven. Het eind van de reis van 72 km eindigde in het Royal Ping garden resort. Wat een luxe. We werden ontvangen met een koel drankje en dat kan een warme fietser erg waarderen. Het is opvallend dat hetzelfde drankje na een douche en duik in het zwembad een stuk minder lekker is, je bent heel snel verwend.

Groetjes

Maya & E-J

Mam en Henny

Wat een mooie en leuke,grappige.....Maya als Boedha en Maya met de reuzenfiets.......foto's hebben jullie al gestuurd! We wanen ons in die prachtige omgeving!Op de foto's merk je niets v/d smog,mooi duidelijk!! Inderdaad,Marjolein waarschuwt er al voor,let op dat jullie niet verbranden! Dat zou de pret bederven! Goede fietstocht verder en tot de volgende reactie! Superblij dit allemaal mee te kunnen beleven! Liefs Mam en Henny

yvonne

Oh, wat klinkt het allemaal mooi! fijn dat jullie er al zo van kunnen genieten.
Veel plezier op de verdere tocht. Superleuk om jullie zo te kunnen volgen!

Yvonne R

Nog maar net onderweg en getuige de foto's al veel gezien, dat beloofd nog wat! Zal jullie blijven volgen. Fijn dat ik deelgenoot mag zijn van jullie reis. Ik check dan ook elke dag mijn mailbox om te kijken of er alweer nieuws is uit Thailand! Leuk.

Annemarie

Klinkt nu al fantastisch...en spannend. Veel plezier verder!

Mijndert en Astrid

Wat een prachtige kleurrijke bestemming hebben jullie uitgekozen voor het fiets avontuur!! Succes en lekker genieten van de prachtige omgeving.