Rondreis Thailand & Laos

Chiang Dao

Hallo allemaal,

Vandaag na 3km fietsen kwamen we bij een olifanten training centrum. Daar hebben we een show gezien en bovendien maakten we een ritje op een olifant door het bos en de rivier. Dat was erg leuk en voor ons erg bijzonder.

Daarna weer op de fiets verder. Het is nu tegen de veertig graden maar door de rijwind lijkt het koeler.

Even verderop bij een cafe heerlijk aan de waterkant gezeten met een koffie. Best een paradijs hier.

's Middags in de Chiang Dao caves geweest. Het is hier wat toeristischer er waren wel tien anderen daar aanwezig...

Nu hebben we een bungalow bij Malee voor deze nacht.

Er wordt voor ons gekookt, we boffen weer. Ook het toetje (fruit) was heerlijk. Slechts een ingrediënt herkenden we niet. Dat klopte, dat was een eigen gemaakt "vruchtje". Die andere ingrediënten waten mango en een soort meloen. Niet dus, we aten mango en papaya.dat was echt heel lekker en daarna slapen. De man des huizes is eem Engelsman niet echt een prater in tegenstelling met zijn Thaise vrouw. Hij heeft 800 soorten orchideeën die allemaal hangen aan stukjes ijzerdraad met een stukje hout daaraan. Best apart om te zien. We zijn er ook achter gekomen dat de smog komt van bosbranden. Die zijn hier heel normaal. Het zijn eigenlijk veenbranden die af en toe oplaaien. De bomen verbranden er niet van.

Na het ontbijt een lokale tempel bezocht (500 treden omhoog, komt bekend voor zoveel treden had de St Pieter kerk ook).

De weg wordt nu snel heuvelachtig. Tussen de middag (het is dan zes uur 's morgens in NL) eten we noodle soup met stokjes en een Chineze lepel. En dan gaan we weer en route naar ons volgende onderkomen.

Groetjes,

Maya & E-J

Rieny en Jan

Ha, ook zo geschommeld op de olifant? Het is hier 7 graden en ook hier lijkt het koeler ! Hoop voor jullie, dat de haze beperkt blijft.

Mam en Henny

Tjonge,wat 'n belevenis!'n Ritje op 'n olifant! Geen hoogtevrees?Jullie beschrijven de tocht zo goed,we beleven het echt! Wel weer ff 'n advies van 'n meedenkende Moeder:en aeanhang eneme aub voldoende water,althans,voldoende te drinken mee,want je droogt snel uit,bij die hoge temperaturen!( sorry voor de foute spelling)
Nu dus ook nog wat meer klimmen,doordat 't heuvelachtig wordt( zal wel bergachtig ook worden vermoedelijk!Zet 'm op allebei en ga door met het genieten! Veel liefs van ons 2 tjes!

Ma&Pa.

Zijn jullie inmiddels al hittebestendig bij die hoge temperatuur? Steeds maar weer doorzetten, maar aan het einde van de dag toch weer een goed onderkomem om bij te komen Is ook wel nodig!
Leuk om verslag te lezen, zo blijven we volgen.
Liefs xxxx.