Rondreis Thailand & Laos

Luang Prabang

Hallo allemaal,

Wij zitten nu op de slowboat naar Luang Prabang. De fietsen liggen op het dak en zijn er nog niet afgevallen.

Het oversteken van de grens was iets meer een dingetje dan we gedacht hadden.

Eerst moesten we 10 km naar de grens fietsen. Daar waren we ruim op tijd want zo is E-J.

We konden vrij snel door de douane en daarna gingen de fietsen in een bus. Die bracht ons over de Friendship bridge naar de Laos douane. Na het in drievoud invullen van allerlei info (en na het betalen van 70 USD) konden we verder. Maar waarheen? Waar vertrekt de slowboat?

Vanaf dit punt stond er niets meer beschreven in het routeboekje. Niemand spreekt Engels dus we zijn maar noordwaarts gaan fietsen. Met behulp van de GPS en de "boottrack" die thuis was gemaakt konden we de opstapplaats van de boot vinden. Daar hadden we wel voor moeten trappen zeg (weer 10 km met heuvels).

Een kaartje gekocht en de fietsen op het dak van de boot gehezen en de reis kon beginnen. Maar niet voor de boot propvol zat. Uiteindelijk zat de boot vol met rugzakkers en enkele locals.

Tegen zes uur kwamen we in Pak Beng aan. Even wat hectiek maar toch vrij rustig een slaapplaats gevonden.

's Morgens wakker geworden van de hanen en van het gebrul van olifanten. Vanuit onze kamer zagen we drie olifanten met hun begeleiders een bad nemen in de Mekong. Na een goed ontbijt weer met de bagage naar de boot. Verder lijkt dag 2 erg op de eerste dag. Op een afgelegen plek was de tocht opeens voorbij. Alles weer de boot af en tegen een steile helling op duwen. Alle anderen moesten met de tuk tuk.

In Luang Prabang zijn zoveel guest houses dat het weer lastig kiezen is. Dit keer erg goedkoop (8 euro) en dat voelt ook zo.... Na het avondeten de avondmarkt bekeken, best groot maar ze verkopen wel allemaal ongeveer hetzelfde.

Morgen gaan we verder rondkijken in dit kleine stadje

Groetjes,

Maya & E-J

Annemarie

Ah....good old Laos bereikt. Stoere verhalen ook zeg.
Veel plezier in dat prachtige land!

Jan

Fijn van die fietsen, die zinken namelijk.
Routeboekje kan beter.

yvonne de Groot

Leuk, Stijn zit hier naast mij en krijgt al helemaal heimwee. Heeft ook die tocht gemaakt met de slowboat. Geniet maar weer heerlijk van jullie reis. Vind jullie superstoer zo op de fiets

Mam en Henny

Gelukkig waren jullie dus weer opgeknapt en goed genoeg om die zware tocht naar de vertrekplaats v/d slowboat,te maken!Wat 'n zwaar karwei om zelf die fietsen,in de bus en....vooral op het dak v/d boot te tillen!Het is 'n heel bijzondere reis die jullie dit jaar maken! Boeiend om mee te beleven! Tot de volgende keer!

Henk&Alien Biemond

We volgen jullie verhalen met aandacht. Het is iets anders dan fietsen door Europa!

Henk&Alien Biemond

Vol spanning wachten wij de komende verhalen af ...